URZĄD GMINY W OSTROWIE 39-103 Ostrów 225 Tel/fax. (0-17) 745 11 60 Strona internetowa: www.ostrow.gmina.pl Poczta elektroniczna: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Urząd Gminy jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 - 15:30. |
Wymiana dowodu osobistego w przypadku zmiany danych osobowo-adresowych, zniszczenia, utraty lub upływu terminu ważności
|
|
Podstawa prawna: |
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960 ze zm.), - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 lutego 2009 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawie wydawania dowodów osobistych i ich wymiany, zwrotu lub utraty (Dz. U. Nr 47, poz. 384).
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Organizacyjno - Społeczny, II piętro, pokój nr 17, tel. 0-17 745-11-60 wew.315 |
Sposób załatwienia sprawy |
Wydanie dowodu osobistego |
Wymagane dokumenty |
Wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego (wzór SOiO-21) - dwie aktualne, wyraźne fotografie o wymiarach - odpis skrócony aktu urodzenia (jeżeli nie został sporządzony w Urzędzie Stanu Cywilnego w Ostrowie.), - odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku w przypadku osób, które zawarły związek małżeński poza terenem Gminy Ostrów., - na żądanie organu poświadczenie obywatelstwa polskiego, lub aktualny paszport polski |
Formularz do pobrania |
|
Opłaty |
Bez opłat |
Czas załatwienia sprawy |
Wniosek rozpatrywany jest w momencie zgłoszenia, czas oczekiwania na dowód 30 dni |
Tryb odwoławczy |
Nieprzewidziany przepisami |
Inne informacje |
1.Dowód osobisty podlega wymianie ze względu na: - zmiany miejsca zameldowania, - zmiany danych osobowych, - zmiany stanu cywilnego, - uszkodzenia lub zaistnienia innej okoliczności utrudniającej ustalenie tożsamości osoby, - upływu okresu ważności dowodu osobistego. 2. Postępowanie w razie utraty dowodu osobistego: - osoba która utraciła dowód osobisty jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić o tym najbliższy organ gminy lub właściwą ze względu na miejsce pobytu polską placówkę konsularną, organy te wydają zaświadczenie o utracie dowodu osobistego ważne do czasu wydania nowego dokumentu 3. Unieważnienie dowodu osobistego Dowód osobisty podlega unieważnieniu: - z dniem zawiadomienia o jego utracie, zniszczeniu lub dniem przekazania przez osobę trzecią znalezionego dowodu osobistego, - z dniem utraty obywatelstwa polskiego przez jego posiadacza, - z dniem zgonu jego posiadacza, - z dniem odbioru dowodu osobistego wydanego w miejsce poprzedniego, - po upływie 3 miesięcy od zmiany danych, które zamieszcza się w dowodzie osobistym w przypadku niezłożenia przez posiadacza dowodu osobistego wniosku o jego wymianę (np. zmiana nazwiska lub adresu), - z dniem upływu ważności dowodu osobistego.
W przypadku obywateli polskich przebywających za granicą dowód osobisty podlega unieważnieniu po upływie 4 miesięcy od zmiany danych.
Składanie wniosku o wydanie dowodu osobistego i jego odbiór dokonuje się osobiście.
Dowód osobisty jest ważny 10 lat od daty jego wydania. Dowód osobisty wydany osobie, która nie ukończyła 18 roku życia, jest ważny 5 lat od daty jego wydania.
|
Opracował: Danuta Dąbrowska – Z-ca Kierownika USC Data: 2012-06-01 |
Zatwierdził: Bogusław Wójcik - Pełnomocnik ds. Systemu Jakości Data: 2012-06-01
|