Ostrów, dnia 31 października 2018r.

 

INFORMACJA

 

Informuję, że na podstawie art. 20 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /j.t. Dz. U. 2018r., poz. 994 ze zm./, zwołuję na dzień 28 listopada 2018r. na godzinę 1400 - II Sesję Rady Gminy Ostrów VIII kadencji. Sesja odbędzie się w sali narad, w budynku Urzędu Gminy Ostrów.

Poniżej przedstawiam proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji.
  2. Stwierdzenie obecności.
  3. Zatwierdzenie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  5. Informacja Wójta Gminy o działalności Urzędu Gminy w okresie międzysesyjnym.
  6. Dyskusja
  7. Podjęcie uchwał:
  • w sprawie obniżenia średniej ceny żyta stanowiącej podstawę do ustalenia podatku rolnego na obszarze gminy Ostrów w 2019 roku
  • w sprawie określenia wysokości stawek podatkowych od nieruchomości
  • w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na terenie gminy Ostrów
  • w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Podkarpackiemu na realizację zadania publicznego
  • w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Ostrów
  • w sprawie udzielenia pożyczki Stowarzyszeniu Aktywnych Kobiet
  • w sprawie udzielenia pożyczki Stowarzyszeniu Aktywnych Kobiet
  • w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Bliźnie
  • w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości położonej w Ostrowie
  • w sprawie zmiany w budżecie gminy na rok 2018.
  1. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych.
  2. Sprawy bieżące.
  3. Zakończenie obrad.

Przewodniczący Rady Gminy

/-/ Józef Bajor

Komunikat w sprawie wpisów zdublowanych

Szanowni Państwo informujemy, że Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii rozpoczęło akcję informacyjną skierowaną do przedsiębiorców, którzy posiadają więcej niż jeden aktywny lub zawieszony wpis w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Do przedsiębiorców tych wysyłana jest korespondencja elektroniczna mail oraz tradycyjna na adresy wskazane we wpisach

Dodatkowo przypominamy, że wielokrotność wpisów jednego przedsiębiorcy jest sytuacją nieprawidłową. Wpływa negatywnie na przejrzystość obrotu gospodarczego i może generować nieoczekiwane problemy, zwłaszcza przy zawieraniu umów z kontrahentami, którzy mogą mieć problem z ustaleniem, który wpis jest prawidłowy. Dotyczy to w

szczególności sytuacji, w których dane we wpisach nie pokrywają się, np. podane są różne adresy czy kody PKD działalności.

W celu uniknięcia negatywnych konsekwencji, przedsiębiorcy zachęcani są przez Ministerstwo do uporządkowania wpisów. Mogą tego dokonać, składając wizytę w dowolnym urzędzie miasta lub gminy na terytorium kraju:

  1. Jeżeli przedsiębiorca nadal prowadzi działalność gospodarczą powinien wybrać jeden z wpisów, w razie potrzeby uaktualnić go, a drugi wpis wykreślić, składając wniosek CEIDG-3 (służy on do wykreślenia zdublowanego wpisu).
  2. Jeżeli przedsiębiorca całkowicie zakończył działalność gospodarczą i wpisy są już nieaktualne, powinien złożyć wnioski o ich wykreślenie. Można wskazać datę zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej, która rozumiana jest jako ostatni dzień jej wykonywania.

Zwracamy się z prośba, aby w przypadku wykreślania przez przedsiębiorcę jednego z posiadanych aktywnych/zawieszonych wpisów zwrócili Państwo uwagę czy wpis, który pozostaje w CEIDG zawiera wszystkie wymagane przepisami dane. Jeśli ich nie zawiera to przedsiębiorca winien dokonać aktualizacji tego wpisu.

Dodatkowo przypominamy, aby wskazywana przez przedsiębiorców data zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej była datą prawidłową. Data ta może być również datą przeszłą, nawet sprzed kilku lat. Możliwość samodzielnego wskazania daty zaprzestania działalności jest związana z wejściem w życie Konstytucji Biznesu, która przyznała przedsiębiorcom możliwość samodzielnego korygowania m.in. daty rozpoczęcia i zakończenia działalności gospodarczej.

zostan zolnierzem

Wojskowa Komenda Uzupełnień w Mielcu w ramach kampanii promocyjno-informacyjnej pod nazwą „Zostań Żołnierzem Rzeczypospolitej”

przygotowanej przez Ministerstwo Obrony Narodowej, prowadzić będzie na terenie Powiatu Ropczycko-Sędziszowskiego  spotkania w terminie:

03-04 grudzień 2018 r. – Powiatowy Urząd Pracy w Ropczycach

05-06 grudzień 2018 r. – Urząd Pocztowy w Ropczycach

szczegóły dotyczące kampanii:  http://mon.gov.pl/zostan-zolnierzem/

Podkategorie

  • Gminny Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o.
  • Gminne Centrum Kultury i Sportu w Ostrowie z/s w Kamionce
  • Powiat ropczycko-sędziszowski
  • Podkarpackie - przestrzeń otwarta
  • Urząd pracy w Ropczycach
  • Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego - KRUS Ropczyce
  • Lasovia - lokalna grupa działania
  • ARiMR - Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Ropczycach
  • ePUAP system e-administracji do realizowania usług publicznych
Copyright © Urząd Gminy Ostrów
Realizacja StudioPixel.eu